Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2008

Να ζήσουν τα Ζωνιανά με τα μποστάνια.

Οι καταθέσεις των αστυνομικών...
."Κοινό μυστικό στο Ρέθυμνο ότι γίνονται παρεμβάσεις!"Ο συνδικαλιστής αστυνομικός Μανούσος Γιανναδάκης, που είχε κάνει την καταγγελία για παρέμβαση πολιτικού στο έργο αστυνομικών, στην διάρκεια Νομαρχιακού Συμβουλίου τον Ιανουάριο του 2006, στην χτεσινή του κατάθεση , είπε όσα και στην προανάκριση. Ότι δηλαδή οι συνάδελφοι του, Ειρηναίος Χαροκόπος και Γιάννης Βρυλλάκης, του είχαν εκμυστηρευθεί ότι δέχτηκαν πιέσεις από τον κ. Κεφαλογιάννη και τον κ. Σπανουδάκη, να είναι επιεικείς στις καταθέσεις τους στην υπόθεση κατηγορουμένου για χασισοκαλλιέργεια, και να αφήσουν αμφιβολίες για την ταυτότητα του στην φάση της αναγνώρισης του ενώπιον της ανακρίτριας Ρεθύμνου. Τον χασισοκαλλιεργητή, είχαν επ'αυτοφώρω πιάσει σε φυτεία στις Δαφνέδες, οι δυο αστυνομικοί με άλλους συναδέλφους τους τον Σεπτέμβριο του 2003, τον αναγνώρισαν με βεβαιότητα αν και τους διέφυγε στην διάρκεια πάλης κατά την σύλληψη του."Ο Βρυλάκης μου είπε ότι κλήθηκε από τον Ανακριτή Ρεθύμνου τόσο ο ίδιος όσο και ο Χαροκόπος σε κατ' αντιπαράστασιν εξέταση με τον Βασσάλο για να καταθέσουν αν είναι αυτό το άτομο που διέφυγε την σύλληψη. Πριν έρθουν στον ανακριτή να καταθέσουν, ο Βρυλάκης μου είπε ότι δέκτηκε τηλεφώνημα από τον Αρκάδιο Σπανουδάκη πρόεδρο της ΝΟΔΕ Ρεθύμνου και του μίλησε για την υπόθεση του Κ.Β. Δεν θυμάμαι πότε μου είπε ότι του τηλεφώνησε ο Ιωάννης Κεφαλογιάννης βουλευτής Ρεθύμνου, δηλαδή αν του τηλεφώνησε την ίδια ημέρα ή την επόμενη και του ζήτησε να μην αναγνωρίσει τον Κ.Β. ως το πρόσωπο που είχαν συμπλακεί στην φυτεία στους Δαφνέδες. Του είπε επίσης ότι ο Κ.Β. έχει 50 ψήφους για το κόμμα και τον ίδιο και τους είχε ανάγκη. Όπως μου μετέφερε ο Βρυλάκης με έκπληξη του απάντησε: «Μα υπουργέ μου με έχουν χτυπήσει. Είναι σοβαρή υπόθεση ναρκωτικών». Ο Κεφαλογιάννης του απάντησε: «Δεν μου το έχουν πει αυτό αλλά αυτά ξεχνιούνται». Του πρότεινε μάλιστα κατά την διαδικασία της αναγνώρισης να δημιουργήσει αμφιβολίες αναφέροντας ότι δεν είναι σίγουρος για το ύψος και τα χαρακτηριστικά του Κ.Β.Ο Βρυλάκης βρισκόταν σε φοβερή συναισθηματική φόρτιση όταν μου τα έλεγε, λέγοντάς μου «Μανούσο τι να κάνω αφού ξέρεις ότι αυτός μ' έχει διορίσει;». Εγώ του πρότεινα να τιμήσει τον όρκο του, είμαστε όλοι οι συνάδελφοί του μαζί του και αν δεν πήγαινε να καταθέσει θα καταθέσω εγώ σαν επικεφαλής και ότι αν ενοχληθεί ξανά από κάποιον να πει ότι ο Γιανναδάκης δεν μ' αφήνει να το κάνω.Ο Βρυλάκης πήγε και κατάθεσε κανονικά, αναγνώρισε τον Βασσάλο και στήριξε την κατάθεσή του μέχρι και το Δικαστήριο όπου καταδικάστηκε ο δράστης.Όταν έμαθα όλα τα παραπάνω από τον Ι. Βρυλάκη κάλεσα τον Ειρηναίο Χαροκόπο και τον ρώτησα αν έχει δεχθεί κάποια πίεση για την υπόθεση αυτή. Μου είπε ότι τον πήρε τηλέφωνο ο Αρκάδιος Σπανουδάκης, ο οποίος έμαθε το τηλέφωνό του από έναν χωριανό του και του ζήτησε να πάει στο πολιτικό γραφείο του Ι. Κεφαλογιάννη που τον θέλει. Πράγματι πήγε και εκεί στον προθάλαμο του γραφείου συνάντησε τον Κ. Β.με τον αδελφό του. Είπε στον Αρκάδιο Σπανουδάκη που ήταν και αυτός εκεί «τι μ' έφερες να κάνω εδώ μ' αυτούς;».Στο γραφείο του Κεφαλογιάννη μπήκε ο Σπανουδάκης και ο Χαροκόπος. Ο Κεφαλογιάννης πήρε τον λόγο και του είπε αναφερόμενος στο πρόσωπο του κατηγορούμενου:«Είναι νέο παιδί, να του δώσομε μια ευκαιρία» και να μην τον αναγνωρίσει ως δράστης της φυτείας. Ο συνάδελφός έμεινε μ' ανοικτό το στόμα και του είπε: «Υπουργέ μου έχομε κακούργημα». Εκείνος του ανταπάντησε: «Τότε προκάλεσε αμφιβολίες λέγοντας ότι δεν είσαι σίγουρος ότι είναι το πρόσωπο αυτό».Ο κ. Γιανναδάκης υποστήριξε ότι στο νομαρχιακό συμβούλιο, στην διάρκεια συζήτησης για την εγκληματικότητα, μετέφερε την αγωνία όλων των συνδικαλιστών συναδέλφων του για το θέμα και έκανε την καταγγελία εξουσιοδοτημένος από την γενική συνέλευση του συνδικαλιστικού τους οργάνου, και το είχε χρέος απέναντι στην στολή που φορούν και τιμούν να μεταφέρει το γεγονός που του είχαν εξομολογηθεί οι δυο αστυνομικοί.Ο αστυνομικός Ειρηναίος Χαροκόπος επανέλαβε επίσης όσα στην αρχική του κατυάθεση είχε πεί. Ότι δηλαδή ο πρώην υπουργός δεν τον κάλεσε να ενημερωθεί αλλά προκειμένου να του κάνει συστάσεις για ευνοϊκή κατάθεση στην υπόθεση του κατηγορούμενου για χασισοκαλλιέργεια."Από Νοέμβριο 2003 μέχρι Ιανουάριο 2004 κλήθηκα από τον Ανακριτή Ρεθύμνου σε κατ' αντιπαράστασιν εξέτασιν προκειμένου να αναγνωρίσω στο πρόσωπό του, το άτομο που βρήκαμε στη φυτεία. Μια-δυο ημέρες πριν την οριζόμενη ημερομηνία εμφάνισής μου στον Ανακριτή, ενώ βρισκόμουν στην υπηρεσία ακόμα δέχθηκα τηλεφώνημα στο κινητό μου από τον Αρκάδιο Σπανουδάκη και μου είπε να περάσω από το γραφείο του κυρίου Κεφαλογιάννη εκείνη την ημέρα.Υποψιάστηκα ότι κάτι θα με ήθελε σχετικά με την υπόθεση Βασσάλου επειδή δεν είχα καμία σχέση ούτε με τον Αρκάδιο Σπανουδάκη, ούτε με τον Κεφαλογιάννη, παρότι η οικογένειά μου όπως και εγώ ψηφίζαμε Κεφαλογιάννη.Την άλλη ημέρα 10 π.μ. περίπου πήγα στο γραφείο του κ. Κεφαλογιάννη όπως μου είχε ζητήσει. Ανοίγοντας το ασανσέρ ακολουθεί ένας μικρός διάδρομος και μετά μία πόρτα από τζάμι που οδηγεί στον προθάλαμο του γραφείου του κ. Κεφαλογιάννη.Πριν μπω στο γραφείο, από την τζαμένια πόρτα είδα ότι μέσα βρισκόταν ο κατηγορούμενος Κ.Β., ο αδελφός του και ο Αρκάδιος Σπανουδάκης. Μπήκα μέσα στον προθάλαμο του γραφείου και ο Σπανουδάκης μου συστήθηκε ρωτώντας με αν τον γνωρίζω και εγώ του απάντησα ότι παρότι δεν είχαμε ποτέ συναντηθεί τον γνώριζα από την τηλεόραση.Έκφρασα την απορία και τη δυσαρέσκειά μου γιατί μ' έφεραν σ' εκείνο τον χώρο με τον Κ. Β. που αύριο θα πήγαινα στο Δικαστήριο σαν μάρτυρας κατηγορίας. Εκείνος μου απάντησε: «Δυο λεπτά να μας δεχθεί ο υπουργός». Πραγματικά ανοίγοντας την πόρτα είδα τον κ. Κεφαλογιάννη μέσα και ο κ. Σπανουδάκης του είπε: «Υπουργέ ήρθε ο κ. Χαροκόπος για την υπόθεση που κουβεντιάσαμε».Στη συνέχεια μπήκαμε στο γραφείο του κ. Κεφαλογιάννη. Εκείνος απευθυνόμενος σε μένα μου είπε: «Για την υπόθεση των Δαφνέδων είναι εδώ ο Κ. Β. και εσύ και ο συνάδελφός σου κάνατε λάθος και δεν είναι το πρόσωπο που διάφυγε από την φυτεία». Εγώ απάντησα: «Μα υπουργέ μου τον είδα καλά και είμαι σίγουρος ότι πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο. Εκείνος μου ανταπάντησε ότι είναι μικρός ο κατηγορούμενος και να τον βοηθήσομε αν έχει κάνει λάθος. Εγώ αντέδρασα, έδειξα μια δυσφορία αλλά δεν πρόλαβα να πω τίποτα, γιατί ο ίδιος συνέχισε λέγοντάς μου να αφήσω μια αμφιβολία ενώπιον του Ανακριτή και ότι δεν είμαι σίγουρος 100% και ας τον κρίνει το δικαστήριο. Κατά την εξέτασή μου στον ανακριτή αναγνώρισα τον κατηγορούμενο και φυσικά καταδικάστηκε"Στις επίμονες ερωτήσεις τόσο του εισαγγελέα όσο και των συνηγόρων υπεράσπισης, μήπως ο κ.Κεφαλογιάννης είχε όντως πειστεί από τον πατέρα ότι ήταν αθώος ο κατηγορούμενος και παραπλανήθηκε ο υπουργός, ο κ.Χαροκόπος ήταν κατηγορηματικός. "Δεν ήταν έτσι. Ο βουλευτής δεν μου είπε για κάποιον αθώο, μου είπε να καταθέσω με αμφιβολίες για την ταυτότητα του".Ερωτώμενος από τον εισαγγελέα ο κ. Χαροκόπος αν είχε πέσει στην αντίληψη του άλλοτε γεγονός παρέμβασης του πολιτικού στο έργο της αστυνομίας,απάντησε:"Είναι κοινό μυστικό ότι γίνονται παρεμβάσεις.Στα καφενεία, στα σπίτια, παντού, συζητείται ότι για σοβαρές υποθέσεις ασκούνται πιέσεις" προσθέτοντας χαρακτηριστικά ότι δεν ξένισε κανένα η καταγγελία του όταν πλέον δημοσιοποιήθηκε η συγκεκριμένη υπόθεση."Κανείς δεν με ρώτησε από την μέρα που πήρε δημοιότητα η υπόθεση μέχρι σήμερα αν είναι αλήθεια ή ψέματα αυτό που κατήγγειλα. Όλοι μου έλεγαν γιατί το είπα".Ερωτώμενος από τον εισαγγελέα γιατί δεν κατήγγειλε το περιστατικό, το τηλεφώνημα που δεχτηκε και την παραινεση του κ. Κεφαλογιάννη κατά την συνάντηση τους στο πολιτικό γραφείο του βουλευτή, ο κ. Χαροκόπος απάντησε:"Είμαι ένας απλός αστυνομικός, ήταν ισχυρός βουλευτής. Καταλαβαίνετε...."Ο αστυνομικός τόνισε στο δικαστήριο τις αντίξοοες συνθήκες εργασίας των συναδέλφων του, λέγοντας χαρακτηριστικά: "Τα τελευταία χρόνια δεκάδες φορές έχουμε πυροβοληθεί και προπηλακιστεί".Ο αστυνομικός Γιάννης Βρυλλάκης, ο οποίος κατέθεσε ότι στις 9 Φεβρουαρίου 2004, εν όψει της παρουσίας του στην ανακρίτρια προκειμένου να αναγνωρίσει τον κατηγορούμενο για την χασισοφυτεία, δέχτηκε πρωινή ώρα ένα τηλεφώνημα από τον Αρκάδιο Σπανουδάκη με τον οποίο δεν γνωριζόταν, όπου του είπε να μην καταδικάσει με την κατάθεση του τον δράστη διότι είναι νέο παιδί και πρέπει να του δώσει ευκαιρία. Τον συμβούλευσε μάλιστα να εμφανιστεί αβέβαιος για την ταυτότητα του χασισοκαλλεργητή. Σύμφωνα με την κατάθεση του, ο κ.Σπανουδάκης του είπε ότι ο βουλευτής είχε ανάγκη τις ψήφους της οικογένειας του δράστη.Ερωτώμενος από τον εισαγγελέα γιατί αυτό το γεγονός δεν το ανέφερε στον προϊστάμενο του ή στον αστυνομικό διευθυντή, ο κ.Βρυλλάκης είπε: "Φοβόμουνα πρόσωπα και πράγματα. Φοβάμαι ακόμα". Ο αστυνομικός επανέλαβε τους φόβους του στην έδρα του δικαστηρίου παρακαλώντας μάλιστα να γραφτει στα πρακτικά."Και τώρα νοιώθω πίεση και τώρα φοβάμαι. Σας παρακαλώ να γραφτεί στα πρακτικά" τόνισε.Σύμφωνα με τον αστυνομικό,το θέμα με το τηλεφώνημα το ανέφερε στον συνάδελφο του Μανούσο Γιανναδάκη διότι όταν το δέχτηκε ήταν παρών και τον είδε αναστατωμένο.Όταν τον ρώτησε τι συμβαίνει,του αποκάλυψε το περιεχόμενο του τηλεφωνήματος.Ο αστυνομικός να σημειωθεί ότι σε καταδίωξη χασισοκαλλιεργητών στα Λειβάδια, είχε δεχτεί 29 σφαίρες στο περιπολικό του κάτι που επερσήμανε στο δικαστήριο λέγοντας ότι δεν του επιτρέπεται στην άσκηση των καθηκόντων του να υπακούσει οποιαδήποτε εντολή πέραν της συνείδησης του.Ως μάρτυρας κατέθεσε και ο πρόεδρος του Νομαρχιακού Συμβουλίου Νίκος Νικολακάκης που προήδρευε της συνεδρίασης στην διάρκεια της οποίας έγινε η καταγγελία από τον Μανούσο Γιανναδάκη. Μεταξύ άλλων τόνισε:"Προς το τέλος της συνεδρίασης τοποθετήθηκαν οι συνδικαλιστές της αστυνομίας και μεταξύ αυτών και ο κ. Γιανναδάκης, ο οποίος αναφέρθηκε σε παρεμβάσεις πολιτευτών του νομού Ρεθύμνου, χωρίς όμως να αναφέρει ονόματα. Δεν θυμάμαι ακριβώς την διεξαγωγή της συζήτησης, αλλά νομίζω ότι δεν πρέπει να ρωτήθηκε σε ποιους αναφέρεται".
Ερωτώμενος από τον συνήγορο του κ. Σπανουδάκη,αν τον γνωρίζει και αν ξέρει τι έχει προσφέρει στην τοπική κοινωνία είπε: "Ξέρω ότι είναι πολύ καλός άνθρωπος".

Δεν υπάρχουν σχόλια: