Αντιδράσεις τόσο από τους εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων όσο και από ιδιοκτήτες παλαιών, μεγαλου κυβισμού Ι.Χ. έχει προκαλέσει η αύξηση των τελών κυκλοφορίας με τον περιβαλλοντικό φόρο.
Ηδη εκατοντάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν σπεύσει να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας για να μην πληρώσουν τα τέλη, όμως το ίδιο έχει συμβεί και για εκατοντάδες αυτοκίνητα που ανήκουν σε εταιρίες, τράπεζες (από κατάσχεση) και εμπόρους που τα έχουν στην ιδιοκτήσία τους μέχρι να πωληθούν.
Οι έμποροι βλέπουν τις πωλήσεις των μεταχειρισμένων αλλά και καινούργιων αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού να πέφτουν κατακόρυφα, ενώ ακυρώνονται συμφωνίες για αγορές, με το κοινό να προσανατολίζεται στα μικρού κυβισμού Ι.Χ. καινούργια ή μεταχειρισμένα.
Στο μεταξύ, συνωστισμός επικρατεί τις τελευταίες ημέρες του έτους στις Εφορίες, καθώς εκατοντάδες πολίτες προσέρχονται για να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας αλλά και να καταθέσουν πινακίδες παλαιών ΙΧ.
Η προθεσμία για την παραλαβή του σήματος τελών κυκλοφορίας λήγει την Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου. Για όσους δεν προλάβουν την προθεσμία, τα σήματα θα διατίθενται από το νέο έτος αποκλειστικά από τις Εφορίες, κινδυνεύουν όμως με την επιβολή προστίμου.
Προσφυγή στο Συμβούλιο Επικρατείας
Η Ομοσπονδία Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) και δύο ιδιοκτήτες αυτοκινήτων προσέφυγαν στο ΣτΕ ζητώντας να ακυρωθούν οι αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών και ο περιβαλλοντικός φόρος, τα οποία χαρακτηρίζουν αντισυνταγματικά.
Αναφέρουν, ότι τα τέλη κυκλοφορίας που αποτελούν φόρο χωρίς ανταποδοτικό χαρακτήρα έπρεπε να στηριχθούν σε διάταξη νόμου όπως και η επιβολή περιβαλλοντικού τέλους, για το οποίο μάλιστα δεν καθορίζεται σαφώς υπηρεσία του περιβάλλοντος θα αποδοθούν.
Επίσης στην αίτηση ακύρωσης αναφέρουν ότι παραβιάζεται η συνταγματική αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας, καθώς επιβάλλονται αυξημένα τέλη κυκλοφορίας για τα παλιά αυτοκίνητα, των οποίων κάτοχοι είναι πολίτες με μειωμένα εισοδήματα.
Τέλος, προσφέυγουν κατα της απόφασης του Υπουργείου Οικονομικών διότι όπως υποστηρίζουν, δεν προηγήθηκε όπως απαιτούν η Ευρωπαϊκή και η Ελληνική Νομοθεσία «Στρατηγική Περιβαλλοντικής Εκτίμησης», πριν την επιβολή του φόρου.
Ηδη εκατοντάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν σπεύσει να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας για να μην πληρώσουν τα τέλη, όμως το ίδιο έχει συμβεί και για εκατοντάδες αυτοκίνητα που ανήκουν σε εταιρίες, τράπεζες (από κατάσχεση) και εμπόρους που τα έχουν στην ιδιοκτήσία τους μέχρι να πωληθούν.
Οι έμποροι βλέπουν τις πωλήσεις των μεταχειρισμένων αλλά και καινούργιων αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού να πέφτουν κατακόρυφα, ενώ ακυρώνονται συμφωνίες για αγορές, με το κοινό να προσανατολίζεται στα μικρού κυβισμού Ι.Χ. καινούργια ή μεταχειρισμένα.
Στο μεταξύ, συνωστισμός επικρατεί τις τελευταίες ημέρες του έτους στις Εφορίες, καθώς εκατοντάδες πολίτες προσέρχονται για να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας αλλά και να καταθέσουν πινακίδες παλαιών ΙΧ.
Η προθεσμία για την παραλαβή του σήματος τελών κυκλοφορίας λήγει την Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου. Για όσους δεν προλάβουν την προθεσμία, τα σήματα θα διατίθενται από το νέο έτος αποκλειστικά από τις Εφορίες, κινδυνεύουν όμως με την επιβολή προστίμου.
Προσφυγή στο Συμβούλιο Επικρατείας
Η Ομοσπονδία Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) και δύο ιδιοκτήτες αυτοκινήτων προσέφυγαν στο ΣτΕ ζητώντας να ακυρωθούν οι αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών και ο περιβαλλοντικός φόρος, τα οποία χαρακτηρίζουν αντισυνταγματικά.
Αναφέρουν, ότι τα τέλη κυκλοφορίας που αποτελούν φόρο χωρίς ανταποδοτικό χαρακτήρα έπρεπε να στηριχθούν σε διάταξη νόμου όπως και η επιβολή περιβαλλοντικού τέλους, για το οποίο μάλιστα δεν καθορίζεται σαφώς υπηρεσία του περιβάλλοντος θα αποδοθούν.
Επίσης στην αίτηση ακύρωσης αναφέρουν ότι παραβιάζεται η συνταγματική αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας, καθώς επιβάλλονται αυξημένα τέλη κυκλοφορίας για τα παλιά αυτοκίνητα, των οποίων κάτοχοι είναι πολίτες με μειωμένα εισοδήματα.
Τέλος, προσφέυγουν κατα της απόφασης του Υπουργείου Οικονομικών διότι όπως υποστηρίζουν, δεν προηγήθηκε όπως απαιτούν η Ευρωπαϊκή και η Ελληνική Νομοθεσία «Στρατηγική Περιβαλλοντικής Εκτίμησης», πριν την επιβολή του φόρου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου